wtorek, 25 stycznia 2011

Kupno samochodu używanego

Autorem artykułu jest romulus



Co sprzedają w komisach? Jak znaleźć dobre auto? Większość samochodów sprzedawanych w komisach to byle jak odmalowany złom. Handlarze nie boją się oszukiwać.

Ponad połowa używanych samochodów prezentowanych w internetowych ogłoszeniach o sprzedaży to pojazdy "bezwypadkowe". Bardzo wiele z nich pochodzi "od pierwszego właściciela". Auta są "czyste, zadbane, nie wymagają wkładu finansowego" i dotychczas "były garażowane”. Mają wszystkie dokumenty potrzebne do rejestracji.

Wątpliwości, co do stanu technicznego rozwiewać powinny świeżutkie pieczątki ze stacji kontroli pojazdów. W praktyce wygląda to dużo gorzej. Samochodów pochodzących z polskich salonów jest jak na lekarstwo, bo komisy stały się miejscami, w których sprzedaje się właściwie tylko auta hurtowo sprowadzane z zagranicy. Słowo "komis" można zresztą zastąpić słowem "handel pojazdami z odzysku". Gdyby ktoś chciał bowiem sprzedać tam swój używany samochód niemający istotnych wad, to dostanie najwyżej 50-60% ceny, za jaką wkrótce wystawi go właściciel placu. Nie opłaca się. Ponieważ sprawne auta używane (nie tylko z powodu premii szrotowej) stały się na Zachodzie dla Polaków strasznie drogie, handlarze kupują głównie to, co w związku z wysokimi kosztami części i robocizny ma w Holandii, Belgii, Niemczech i innych krajach wartość złomu.

Te samochody "od pierwszego właściciela" to złom pochodzący od "pierwszego właściciela w Polsce". Na ponad 150 aut, które obejrzeliśmy dokładnie w komisach (nazwy do mojej wiadomości) po uprzedniej wstępnej weryfikacji ogłoszeń, co najmniej 90% to pojazdy po mniejszych lub większych naprawach blacharskich, a często po poważnych wypadkach. Część z nich może od razu ruszyć w drogę, ale większość nie powinna mieć ważnych badań technicznych, choćby z powodu stanu opon, hamulców i ogólnego zdezelowania. Większość sprzedawców zapewnia jednak, że to "bardzo dobre lekko podmalowane, ale w pełni sprawne auta". Wybór pozostawiam czytelnikom i przyszłym nabywcom "super okazji".

---

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

4 komentarze:

  1. Samo kupno pojazdu jest dość poważnym wydarzeniem i musimy wiedzieć czy faktycznie będzie to auto dla nas. Również moim zdaniem należy od razu kupić dobre ubezpieczenie na samochód https://cuk.pl/ubezpieczenia/samochod bez którego raczej nie powinniśmy się poruszać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem zdania, że samo kupno auta używanego jest bardzo fajnym sposobem na to aby mieć ciekawy samochód. Ja jeszcze czytałem na stronie https://kioskpolis.pl/jak-sprawdzic-historie-uzywanego-samochodu/ w jaki sposób mogę sprawdzić historię właśnie samochodu używanego. Jestem przekonany, że jest to bardzo ważna kwestia.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja kupiłem niedawno samochód od znajomego. Technicznie stan super, trochę zaniedbany ale to pomogło czyszczenie, polerowanie samochodu gdańsk i wygląda całkiem nieźle. A dzięki temu, że sam się nim zająłem a nie sprzedający to mogłem negocjować cenę. Także oplacało mi się.

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak naprawdę jest to całkiem poważna decyzja i na pewno zadbajmy o to, aby nasze auto było jak najbardziej sprawne. Ja jeszcze jestem zdania, ze w każdym razie dobrze jest mieć pod ręką numer do pomocy drogowej https://hol-max.pl/ gdyż sami nie za bardzo wiemy kiedy może nam się on przydać.

    OdpowiedzUsuń